Om Mat och Mat

Det var en gång en restaurang... Jo, det var faktiskt så det hela började. Vi fick nämligen frågan om det inte finns ett enklare sätt att marknadsföra sina luncher. Man upplevde det lite krångligt det här med Internet samtidigt som det tog mycket tid att marknadsföra sina luncher i flera kanaler. Och dessutom var det kostsamt.

Vi funderade hur vi skulle kunna förenkla och började fråga flera restauranger: Hur jobbar ni, vem gör vad, hur marknadsför ni era luncher idag, skriver ni ut egna lunchmenyer, uppdaterar ni själva er hemsida, vad upplever ni för svårigheter och så vidare.

Vi kunde ganska snabbt se ett mönster. Arbetstempot var oftast stressigt, man dubbelarbetade med hemsidor, menyutskrifter, tv-skärmar, sociala medier, andra lunchguider. Tog för mycket tid och blev då ofta inte av. Man hann inte eller prioriterade helt enkelt andra saker i all stress. Dessutom upplevde man många gånger svårt att lära sig nyttja det digitala. Här kände vi att vi kunde skapa något som verkligen underlättar och gör skillnad. På riktigt.

I grunden skulle vi kunna bygga upp en fin lunchguide. Men, vi ska inte bara bygga ännu en ny lunchguide bland alla andra. Åter igen, vi måste göra skillnad. Vi måste underlätta och försöka förenkla och eliminera ineffektivt dubbelarbete för restaurangerna i all deras lunchstress. Vi ska förtjäna våra kunder genom nytta och detta helst till lägre kostnad så att restaurangerna sparar både tid och pengar. Även tid är som bekant pengar. Men vi nöjde oss inte där.

Fredrik Andersson - grundare

En ny modern lunchguide utan lunchsökare kommer inte att hjälpa i längden. Vi måste även fråga målgruppen "lunchätare på stan", vad dessa önskar, hur man tänker, vart äter man, och varför just hos den restaurangen, vad är viktigt, hur hittar man sin lunch i dagsläget, vad gör att du går tillbaka, vad skulle får dig att äta lunch oftare och så vidare.

Med all denna samlade information byggde vi upp konceptet som vi döpte till - Mat och Mat. Konceptet och sajten lanserades maj 2017. Därefter har vi startat upp i ytterligare orter där vi känner att vi kan göra samma skillnad och även utvecklat en app för iPhone och Android. Från första början så samarbetar vi med både lunchrestauranger och "lunchgäster på stan" och utvecklar konceptet med idéer, tekniska funktioner som ytterligare förenklar och förbättrar. Och vi kommer aldrig känna oss färdiga. Vi uppmanar alla att komma med önskemål som skulle förbättra och underlättar. För oss är det viktigt att vi gör rätt saker och vidareutvecklar konceptet som gynnar både restaurangen och lunchgästen. Var med och påverka utvecklingen.

Vi hoppas det smakar!

Marknadsför dina luncher i 1 månad. Kostar dig inte en krona!

Marknadsför dina luncher helt fritt och gratis och känn dig samtidigt för hur konceptet funkar och vad det ger för dig som lunchrestaurang. Förutom att dina luncher visas för aktivt sökande lunchgäster som ska besluta lunchställe får du också tillgång till automatiska utskrifter av vecko- och dagsmenyer, smidig delning till Facebook, möjlighet att erbjuda dina lunchgäster digitala bonusstämplar, möjlighet till automatisk visning av dina luncher på din restaurangs hemsida och dessutom kan du sälja dina matlådor online för att minska matsvinnet.

Läs mer

Mat och Mat-teamet

Är du restaurang och har frågor eller vill ha mer information:

Mat och Mat Sverige AB

info@matochmat.se

010-222 16 50

Uppskattar du
Mat och Mat?

Hjälp dina vänner att upptäcka lunchguiden Mat och Mat

Taggar: